دزدان زمان خود را بیشتر بشناسیم

0

زمان بین تمامی ما به میزان یکسانی تقسیم شده است. اما بسیاری از ما، این سرمایه ی ارزشمند را بدون فکر صرف مسائل بی ارزش می کنیم. در واقع اجازه می دهیم آن را از ما بدزدند. اگر مقدار کمی پول همراه داشته باشید، بیشتر به امنیت آن توجه می کنید، اما در برابر سرمایه‌ی ارزشمند زمان بی تفاوت هستید. اگر دزدهای زمان را بشناسید دیگر اجازه نمی دهید که این سرمایه ی ارزشمند از دستتان برود.

1- تلفن همراه

بزرگترین دزد زمان تلفن همراه است. در زندگی امروزه، ساعت ها صرف گشتن در شبکه های اجتماعی و دیدن عکس های دیگران و مطالب بی ارزش می شود. همیشه دوستانی هستند که به دلیل بیکاری خود با شما تماس می گیرند یا پیام می دهند و ساعت ها وقت شما را می گیرند. استفاده از تلفن همراه خود را محدود کنید و تنها در زمان های مشخصی در روز شبکه های اجتماعی و یا پیام ها را بررسی کنید. به طور مثال تنها 10 دقیقه در صبح و 10 دقیقه در هنگام ظهر و 10 دقیقه در شب شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیسبوک را بررسی کنید. در هنگام بررسی شبکه های اجتماعی بسیار مراقب زمان باشید چون در غیر این صورت ممکن است در طی روز چندین ساعت از زمان با ارزش خود را در فضای مجازی هدر دهید.

2- فکر و نگرانی

ذهن مدام در حال تفکر است. بعضی از فکرهایی که در طی روز به ذهن ما خطور می کند، تنها باعث می شود که وقت خود را هدر دهیم. با مشکلی برخورد کردید، ذهنتان درگیر است و بازده و راندمان کاری شما پایین می آید. چه بسا دست از کار بکشید و مشغول تفکر شوید یا با همکارانتان به گفت و گو بنشینید. و یا به هنگام کار ناگهان فکر مهمانی هفته ی آینده به ذهنتان می آید و ساعت ها در اینترنت مشغول جستجوی لباس مناسب می شوید. از امروز به خود قول دهید زمانی که می خواهید روی کاری تمرکز کنید، از ورود هر فکر بی ربط به ذهنتان جلوگیری نمایید و آنچنان جدی غرق در کار شوید که هیچکس جرات قطع کردن رشته تمرکزتان را نداشته باشد. به دوستان و همکارانتان بگویید که چه زمانی در دسترس خواهید بود.

3- کار امروز را به فردا بینداز!

همیشه ندایی درونی به ما این جمله را می گوید، جملاتی مثل “هنوز وقت هست” ، “ از شنبه شروع می کنم” و … در آن زمان شاید بی حوصله یا در حال هدر دادن وقت به صورت های مختلف باشیم. در این حالت ها باید با ایجاد یک حس اضطرار در خوتان، ابتدا کارهای مهم تر را انجام دهید و سپس بقیه کارها را به زمان استراحت موکول کنید.

4- جلسات کاری

شرکت در جلسه ای که می توانید بدون حضور فیزیکی آن را تشکیل کنید، هدر دادن وقت است. در عصر ارتباطات، زمانی که می توان با یک تماس تلفنی کارها را پیش برد، حضور در جلسات کار عاقلانه ای نیست، مگر اینکه جلسات ضروری باشند. در قرارهای کاری مهم نیز از تعارفات و مسائل حاشیه ای دوری کنید. هیچ صحبت مهمی در یک ملاقات حضوری به بیشتر از 20 دقیقه زمان نیاز ندارد.

5- انجام چند کار هم زمان

اگر قرار است روی کاری تمرکز کنید، آن را هم زمان با کار دیگر انجام ندهید. انجام چند کار با هم باعث می شود وقت بیشتری را به هر کدام اختصاص دهید. چرا که تمرکز روی هر کدام از کارها کم می شود.

همانطور که دارن هاردی می گوید: اگر می خواهید در بین افراد فوق موفق باشید باید خودخواه باشید! باید برای خودتان ارزش زیادی قائل شوید، زیرا کسی که برای خودش ارزش قائل نیست برای هیچ کس و هیچ چیز دیگری ارزش قائل نمی شود.
زمان بین تمامی ما به میزان یکسانی تقسیم شده است. اما بسیاری از ما، این سرمایه ی ارزشمند را بدون فکر صرف مسائل بی ارزش می کنیم. در واقع اجازه می دهیم آن را از ما بدزدند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید